Do we know the factories(production centers) of our planet?

Do we know the factories(production centers) of our planet?

28.02.2022 400

 

Okulumuz Kartal Anadolu Lisesi İngilizce Öğretmeni Mine Kılcı Çetinkaya kuruculuğunda Türkiye, Polonya, Romanya, Sırbistan ve Hırvatistan'dan toplamda 8 okuldan İngilizce, Almanca, Biyoloji ve Coğrafya branşlarında olmak üzere toplamda 10 öğretmen ve farklı lise düzeylerinden 84 öğrencinin, okulumuzdan ise Hazırlık A-B-C sınıflarından 22 öğrencimizin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz "Do we know the factories of our planet? (Gezegenimizin fabrikalarını biliyor muyuz?)" eTwinning projemizde, tüketim çağının bir sonucu olarak dünyanın üretim merkezleri(fabrikaları) haline gelmiş ülkelerden olan Çin, Endonezya, Hindistan ve Tayvan'ı inceledik. Öğrencilerimiz son 100 yıl içerisinde artan tüketim ile açığa çıkan talep sonucu bu ülkelerin nasıl dünyanın fabrikaları haline geldiklerini, bunda kendi tüketim alışkanlıklarının nasıl bir payı olduğunu, ürünlerin üretim ve lojistik süreçlerindeki karbon ayak izlerini ve diğer olumsuz etkilerini araştırdılar. Ve bunları yaparken hiç farkında olmadan, tükettikleri ürünün üretim sürecinde rol oynayan insanlarla ve o insanların kültürleri ve coğrafyalarını da tanıyarak onlarla bir bağ kurdular. Araştırmaları sırasında mega fabrikaların boyutlarını ve iş hacimlerini daha iyi kavrayabilmeleri için öğrenme süreçlerini görsel olarak da destekleyecek belgeseller izlediler. Tüm bu çalışmalar sonucu öğrendiklerini karma gruplar halinde online sunumlarında anlattılar.

Dünyadaki tüketimi karşılayan üretim merkezlerinin büyük çoğunluğu hem tükettikleri kaynaklar hem de lojistik sürecindeki etkileri nedeniyle dünyamızın içinde bulunduğu iklim krizinin temel sebeplerinden birini teşkil etmekte. Öğrenciler bu noktada kendi tüketim alışkanlıklarının buradaki payı da dahil olmak üzere iklim krizi ile sebepleri arasındaki ilişkiyi keşfettiler ve bireysel tercihlerinin dünyamız üzerindeki etkilerini anladılar.

Dünya üzerindeki başta Çin, Endonezya, Hindistan ve Tayvan olmak üzere üretim merkezlerinin iklime ve canlılara olan etkisini daha iyi anlayabilmek için Amerika Birleşik Devletlerinden Ekolog Prof. Jorie Favreau'yu öğrencilerimize iklim değişikliğinin canlı yaşamı üzerindeki etkilerini anlattığı interaktif bir online konferansa davet ettik. Bu sayede öğrenciler konunun uzmanı bir bilim insanı ile iletişim kurma fırsatı bularak hem konu hakkında bilgi edindiler hem de küresel iklim krizi ve bunun canlılar ile dünyamız üzerine etkisini daha iyi anlama fırsatına sahip oldular, böylece sebep-sonuç ilişkisini daha somut şekilde kurdular. 

Projemiz kapsamında öğrencilerimizin birçok noktada hem farkındalıkları arttı hem de kendi kişisel yeteneklerini geliştirme sürecinde sağlam adımlar attılar. Bunlar; dünyadaki üretim süreçleri ve bunların lojistikleri hakkında bilgi sahibi oldular, bireysel tüketim tercihlerinin bundaki payını gördüler. Bu sayede günümüzde yaşadığımız çevresel sorunlar ile bunlar arasında neden sonuç ilişkisi kurdular. Farklı kültürler ile iletişim kurup fikir alışverişi ve işbirliği yaptılar. Projenin başından sonuna kadar teknolojik imkanları kullanarak çalışmalar ve aktiviteler yaptılar, oyunlar oynadılar. Bilgiye nasıl ulaşabilecekleri ve medyayı nasıl daha verimli kullanabileceklerini öğrendiler. Farklı kültürleri tanıdılar. Bu fabrikaların(üretim merkezlerinin) olumsuz etkilerini en az indirmek ve daha sürdürülebilir bir yaşam için birlikte yaptıkları beyin fırtınaları ile bireysel çaba kadar işbirliğinin ne kadar önemli olduğunu ve çözüme nasıl daha hızlı katkıda bulunacağını anladılar.

 

 

İklim değişikliğine dikkat çekme ve sürdürülebilir bir yaşam için öneriler(Drawing attention to the climate change and suggestions to lead a sustainable life)

 

 

28-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-202228-04-2022