Almanya Köln Gezisi

Almanya Köln öğrenci grubumuz yurda döndü.
Öğrenci grubumuza, gezide görevli Almanca öğretmenlerimiz Yasemin KURAL ve Belkıs HUZ´ a çok teşekkür ederiz.

17.04.2019 3506

Gezi Notları
 3 Nisan Çarşamba günü yaklaşık yirmi kişilik bir grup olarak Köln´e vardık. Havaalanında gelebilen öğrenci ve öğretmenler bizleri karşıladı. Hemen sonra ise trenle değişim için eşleştiğimiz okulun binasına vardık. Herkes partnerleriyle beraber oturdu ve kısa bir süre yemek yedik. Ardından partnerlerimiz ile okulu gezip birbirimizi tanımak amacıyla çeşitli oyunlar oynadık. Oyunlar bitince de herkes partnerleri ile evlere gitti. Perşembe günü sabahı okulda buluştuk. Kısa bir bilgilendirmenin ardından derslere girdik. Belli bir süre sonra tekrar toplanıp hep beraber Katedral´e gittik. Birkaç dakika katedralin önünde fotoğraf çektikten sonra içeri girdik. Öğretmenlerimizin bizlere verdiği kağıttaki heykel ve resimleri bulmaya çalıştık. Bunun için yirmi beş dakikamız vardı. Bu yirmi beş dakikanın sonunda katedralin önünde buluştuk ve isteyenler kuleye çıktı. Bu etkinlik de bitince rehberler eşliğinde oranın tarihi ile bilgiler edinip birkaç sokakta dolaştık. Ardından bir süre serbest vaktimiz vardı. Sonraki gün ise Brühl´deki sarayları ziyaret ettik. Saray ve kral hakkında bilgi edindikten sonra sarayın bahçesinde bir mola verdik, ardından ormanda biraz yürüyerek daha küçük bir saraya gittik. Cumartesi günü ise hep beraber Phantasialand adında bir lunaparkta tüm gün vakit geçirdik. Pazar günümüz aile günüydü. Çoğumuz gezintiye çıktı. Kimisi Köln´de, kimisi daha uzak yerlerde... Pazartesi sabahı tarihi bir belediye binasına gittik. Belediye başkanı ve öğretmenlerin konuşmalarının ardından fotoğraf çekimi ve ikram gerçekleşti. Belediye binasından çıkınca bir gençlik merkezine gittik. Bu kuruluşla ilgili bilgiler aldık ve binayı gezdik. Ardından bir Türk mahallesine gittik. Buradaki serbest zamanımızdan sonra okulda toplandık ve yemek yaptık. Yaklaşık 4 saatlik bir yemek yapma süresi ardından okul kafeteryasında bizler, partnerlerimiz ve aileleri ile öğretmenlerimiz hep beraber yemekleri yedik. Veda konuşması ardından iki okulun tanıtım filmlerini izledik. Sonrasında hepimiz evlere döndük. Son günümüz olan Salı günü Köln´e yakın bir şehir olan Bonn´a gittik. Burada "Haus der Geschichte" adında bir müzeyi ziyaret ettik. Bir rehber eşliğinde 1945 tarihinden itibaren Almanya hakkında bilgi edindik. Ardından şehirde serbest zamanımız vardı. Uzun süre partnerlerimizle vakit geçirdikten sonra akşam 19.00´da son kez okula gittik. Hep beraber yemek yedikten sonra Köln Bonn Havaalanı´na gittik. Partnerlerimizle vedalaşmamızın ardından dönüş işlemlerine başladık.
.........
 Çarşamba sabahı havaalanında toplandık. 12.35´te Köln havaalanında, değişim öğrencileri ve öğretmenler tarafından karşılandık. Okulda biraz atıştırdıktan sonra öğrencilerle biribirimizi tanımak için oyunlar oynadık. Ardından herkes partnerlerinin evlerine gitti. Perşembe günü saat 8´de okulda buluştuktan sonra Köln´ün simgesi haline gelen Köln Katedrali´ne gittik. Daha sonra şehir turu yaptık. Ve oraların tarihi hakkında bilgi edindik.
Cuma 10.15´te Brühl´e gittik. Brühl´deki sarayı gezdik ve ardından Köln´de şehri gezebilmemiz için bize vakit verildi. Cumartesi günü, Phantasialand adında bir eğlence merkezine gittik. Pazar günü, herkes kendi partnerlerinin aileleriyle zaman geçirdi.
Pazartesi günü, belediye binasına Belediye Başkanı´nı ziyaret etmek için gittik. Sonra bir  gençlik merkezine gittik ve bir türk mahallesinde dolaştık, partnerlerimizle okula döndükten sonra türk yemekleri pişirdik ve akşam hep birlikte yemeklerimizi yedik. Salı günü, Haus der Geschichte ve Beethoven´ın evini gezdik. Akşam, okulda partnerlerimizle vedalaşarak havaalına gittik.